lab501 forum  

Go Back   lab501 forum > Hardware > Periferice
Connect with Facebook

Periferice Monitoare, tastaturi, mousi, sisteme audio, elemente de retelistica

Old 14-10-2020, 11:59   #3481
silviugamer

Mentioned: 6 Post(s)

Am luat G7 de la resigilate si nu regret.
Merge g-sync fara nici un flicker pe gtx 1080.
HDR e mai bun decat la celelalte monitoare - testat versus dell si gigabyte.

Din pacate nu merge 10 bits @240Hz din cauza placii video, dar asta se va schimba la upgrade.
Pentru cei cu seria 1000 care detin acest monitor, cautati pe google firmware-ul pentru displayport.
silviugamer is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2020, 12:30   #3482
suzuki

Mentioned: 200 Post(s)

PC-ul meu

Quote:
Originally Posted by agarici cu pedale View Post
Class-action-lawsuit-brewing-for-samsung-g7-monitors-g-sync-flickering/

Dupa cum ziceam in trecut, am vrut sa-l iau si eu pana am gasit pe RTINGS si YT discutiile cu flicker-ul. Samsung-ul e la a doua sau a treia revizie de VA-uri si inca au problema de productie pe ele. Fuck them! Nasol de cei de si-au luat deja!

Da-i retur cat mai poti!

Imi trebuie la 3dmarci ). Unele teste beneficiaza de refresh rate mare.
Poate sa se vada si in patrate,nu ma intereseaza.
Nu stiu cu ce Dell a comparat user-ul de mai sus, insa cu siguranta nu cu cel de 165hz,2k ,32”.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Old 14-10-2020, 15:37   #3483
laser

Mentioned: 20 Post(s)

PC-ul meu

Mi-am luat cablu DP 1.4 pentru Dell S3220DGF, eu am avut un pic de flicker cu g-sync activ, dar foarte random, se intrerupea semnalul 1-2 secunde, de exemplu cand puneam pauza la un film prin mpv.

O fi o problema de cablu, de drivere, de monitor, greu de zis. Dar in jocuri cu fullscreen, gsync si 164 hz era ok.
laser is online now   Reply With Quote
Old 14-10-2020, 16:34   #3484
silviugamer

Mentioned: 6 Post(s)

Quote:
Originally Posted by suzuki View Post
Imi trebuie la 3dmarci ). Unele teste beneficiaza de refresh rate mare.
Poate sa se vada si in patrate,nu ma intereseaza.
Nu stiu cu ce Dell a comparat user-ul de mai sus, insa cu siguranta nu cu cel de 165hz,2k ,32”.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
am facut side by side intre G7 32", Dell S3220DGF si Aorus CV27Q.
Ambele se vedeau mai "arse" in continut HDR. Poate e o parere subiectiva, am tinut neaparat sa iau monitorul care reda HDR cel mai bine.

LE: A mai luat un prieten G7 de 27" si nu-i merge G-Sync cum trebuie.
silviugamer is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2020, 11:21   #3485
tomkaten

Mentioned: 16 Post(s)

PC-ul meu

Am gasit asta pe Reddit pentru S3220DGF.

SPOILER:
After battling this problem myself, I've learned a few things. Maybe this will help, and please correct me if any of this is wrong!

First off, this issue seems to be discussed in detail (with a few misleading comments) here: https://www.reddit.com/r/nvidia/comm...gsyncfreesync/

This monitor isn't certified by anyone that it will work with an NVIDIA card through its FreeSync capabilities. That's gonna be the first thing the support people tell you.

The monitor has a "Game Mode" -> "Frame Rate" feature that I've mapped to one of the buttons to quickly show me the actual framerate the monitor is rendering at. This is helpful for debugging.

It's possible to change how the NVIDIA Freesync support behaves by making some changes to the EDID data (basically, this is the bit of monitor data that the OS uses to determine resolutions and such). You can modify this data with a utility called "Custom Resolution Utility", available here: https://www.monitortests.com/forum/T...on-Utility-CRU

What you're going to want to do is modify or add a CEA-861 extension block so that it contains a new data block called "FreeSync Range". The value will need to be the frame rates that the monitor can support through NVIDIA's FreeSync compatibility layer. This is the thing that threw me off the most, as the other thread discussed dropping the lower range down really, really low... like to 40 Hz. This will have no benefit on this monitor and you'll continue to get blackouts and flickering.

The key thing that seems to understand is:

This monitor seems to not support Freesync for frame rates below approximately 65-75 Hz. This is the cause of the blank-outs and flickers!

Without any limits being set the drivers seems to be fine sending frames at any frame rate with FreeSync enabled, thus causing problems.

Once the frame rate drops below around 70 Hz I start to see some flicker. When the frame-rate hits below around 60 Hz, there is very noticeable flicker and dimming, and eventually the monitor seems to just go black briefly as it attempts to re-synchronize. (This can be tested with the pendulum demo and using the FPS sliders with manual entry)

Using this "CRU" utility it is possible to establish a "safe" range of refresh rates that will be honored by the NVIDIA driver.

The stable low-end seems to be around 76 Hz where I can't perceive any flicker.

The secret sauce to why this works seems to do with how the NVIDIA driver handles the situation when the frame-rate drops below the low end of the safe range. With the "Game Mode > Frame Rate" feature enabled it becomes a little clearer. It appears that below the lower end of the Freesync Range, the driver will just double each frame to achieve a frame rate within the safe range just before it sends the frame to the monitor! So 40 fps becomes around 80 fps according to the monitor. This seems to be the method it uses to ensure that even at low frame rates, the actual frames being sent to the monitor are within the defined range. Pretty clever.

And this is how I solve it:

Launch CRU utility and you should see a list of monitor profiles. For whatever reason I have three entries for my DELL S3220DGF. The first one will likely say "(active)". (I just apply this setting to all three, to cover the case where they might be used)

For each of the entries for this monitor, do the following...

Look for "Extension blocks" listed at the bottom

If nothing is listed, you can "Add..." an entry

If you already have an extension block listed, just edit the existing one (press "Edit...")

Once the editor opens, in the section labeled "Data Blocks" you will want to add a value for "FreeSync Range" by clicking "Add..."

The value you enter here for "Range limits" control the "range of refresh rates supported by the monitor for use with FreeSync enabled". I'm currently using 80-164. Remember, the video card and/or driver will double the number of frames being sent out below the lower limit to keep the actual frame rate within the defined range limit.

"Okay" you way out of the windows and exit the utility

(ADDED later): Make sure your windows desktop is running at 164Hz!!!! Not sure why this is needed but it seems to be needed, even for when it switches to full screen!

You'll need to restart the video drivers for the change to take effect... and in my case, I found that I had to disable and re-enable GSync support. Even after a restart the change didn't stick until I toggled the "Enable settings for the selected display model" (applying the change between toggles) NOTE: The only reliable way I have found to make sure the driver picks up the settings is by doing this, or using the toggle on the monitor to turn FreeSync on then off*!*

It's possible to use that pendulum NVIDIA demo to see the results of the tweak. Once these limits are defined, the frame rate reported on the monitor should be roughly doubled the reported range in the demo. So when you click the "simulate 40 fps", the display should show you around 80Hz with that "Game Mode > Frame Rate" feature on. Then, if you enable the FPS sliders, you can set a range of something like 60Hz to 100Hz.. you should see the actual frame rate go from the doubled value to the actual value when it hits that bottom threshold.

So there ya have it. With this setup it's not a perfect solution, as I still get periodic weird blips in menus in Overwatch and the likes, but it's vastly VASTLY improved the situation.

So instead of the menus running at 60fps, the monitor is now getting 120fps with freesync enabled, which is a stable refresh rate.

I hope this helps! It's been annoying and a painful path to discovery, but I learned a little about freesync along the way and now it works well enough that I don't have to rage quit out of menus of a game.

*UPDATE* Although this was working fine for me over the last couple of days I'm now seeing the flicker again. I'm having some trouble today getting the Pendulum demo to realize the proper refresh range. I'm continuing to research what's going on, but it looks like the NVIDIA driver might not be picking up the EDID overrides that are being set with the CRU. I'm pretty sure the EDID overrides are working, but it's something with the driver. So... YMMV...

*UPDATE 2* After lots of playing around with it today I found two things:

For this to work at all, I had to set my Windows desktop resolution to run at 164Hz! I actually noticed this had to be done for Fortnite to work with it a while back, but this seems to be the only way to allow the transition to work into Freesync mode, even to full screen.

Once it's enabled, after a reboot, I found that I had to toggle FreeSync off then on, either from the NVIDIA control panel, or more simply, using the FreeSync on/off option on the monitor itself. I just mapped it to a custom button to make it easy.

Another interesting find is that if you use the "restart.exe" programs that come with CRU, they will cause new monitor EDID entries to get created in the registry, and the list in the app. You can just delete those and only edit the top one (says "active"). This really bothered me as well. Good luck! It's a messy mess, but hopefully things will get better.

Poate are cineva chef sa testeze, eu n-am avut, am preferat sa dau disable la Gsync
tomkaten is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2020, 19:34   #3486
Firefox
Ancient friend

Mentioned: 35 Post(s)

PC-ul meu

Send a message via Yahoo to Firefox

ASUS unveils PG32UQX 4K 144Hz Mini-LED HDMI 2.1 gaming monitor - Videocardz
Firefox is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2020, 19:04   #3487
rodarkone

Mentioned: 110 Post(s)

In asteptarea placii video m-am decis sa schimb monitorul cu Samsung G9 din pacate va fi livrat abea in noiembrie (cam stupid ...) oricum sunt hyped

PS: Intr-un fel se pupa perfect cu release-ul celor de la EVGA mid-end Nov pentru FTW3 AIO sau KP - la ce ai avea noroc
rodarkone is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 09:35   #3488
Firefox
Ancient friend

PC-ul meu

EIZO FlexScan EV3285 4K UHD Monitor Review - Nikktech
Old 25-10-2020, 21:33   #3489
Firefox
Ancient friend

PC-ul meu

Samsung Odyssey G7 32-inch 1000R Curved Monitor Review: Extreme in Every Way - Tomshardware

Pixio PX277 Prime 27-inch Gaming Monitor Review - Tomshardware

Last edited by Firefox; 25-10-2020 at 21:38.
Old 30-10-2020, 09:40   #3490
Firefox
Ancient friend

PC-ul meu

Acer Predator CG7 Gaming Monitor Review - Tweaktown
Old 01-11-2020, 17:49   #3491
laser

PC-ul meu

Pentru cine doreste sa-si cumpere Dell S3220DGF si sa foloseasca Freesync/G-sync, mai bine sa nu o faca, sa caute un IPS cu freesync si sa fie G-sync certified.
Fiind panou VA Samsung, are aceleasi probleme de brightness flickering ca la alte monitoare VA. NU exista rezolvare, e o problema hardware, ceva din cauza voltajelor am inteles.

Am testat ore in sir diferite variante. Problema cu ecranul negru de 1-2 sec. se rezolva doar prin CRU, trebuie setata limita de freesync intre 80-164 pt. Display Port.

Am luat cablu DP 1.4 certificat, nu ajuta la absolut nimic. Schimbat drivere, firmware, diferite variante de CRU settings, testat la doar 144hz, cu sau fara HDR, toate combinatiile posibile.
Cand rulezi un joc sau G-sync Pendulum Test, se observa instant brightness flicker, care este enervant.
Problema nu este doar pt. utilizatorii Nvidia, cu g-sync compatible. Fix aceleasi probleme se intampla si la cei care au placi AMD, si ruleaza freesync direct.

Concluzia, prezentata si de multi useri pe reddit, este ca Fresync-ul este semi-functional pentru aceste panouri VA. Sunt foarte multe monitoare care au problema asta in 2020.
In reviews, nimeni nu a prezentat problema pentru acest model, toti au zis ca functioneaza, pentru ca nimeni nu a analizat in detaliu.

Eu posibil ca voi face retur si voi lua un Dell S2721DGF, chit ca pierd curbura si ecranul de 32". Inca ma gandesc, sau dezactivez g-sync si aia e.
Singurul capitol unde bate un IPS este contrastul, nivelul de negru, si lipsa IPS glow. Unghiurile de vizualizare sunt slabute, culorile nu la fel de vibrante ca la un IPS. Ghosting-ul exista, desi e minimal fata de panouri VA mai vechi.

Si cel mai ciudat mi se pare corelatia framerate-ului cu timpul de raspuns al monitorului.
Practic, cu cat ai un FPS mai mic in jocuri, cu atat creste latenta. La 165 fps, vei avea aprox. 6-7 ms response time, iar la 30-40 fps se duce spre 20 ms. Asta e mult mai ciudat decat gsync-ul.
Este un monitor perfect pentru multimedia, dar nu si pentru gaming.

Last edited by laser; 01-11-2020 at 18:59.
Old 01-11-2020, 18:02   #3492
coroianu67

PC-ul meu

Am cumparat fix acest monitor cam acum o luna si il folosesc in combinatie cu o 5700XT si nu am sesizat niciuna din problemele expuse de tine.
Singurul lucru care nu imi place e backlight-ul neuniform.
Poate ai avut ghinion .
Old 01-11-2020, 18:08   #3493
laser

PC-ul meu

E posibil ca pe AMD sa fie mai stabil, avand in vedere ca Nvidia nu a certificat monitorul ca fiind Gsync compatibil, desi se poate activa.

La faza cu ghinionul, nu cred, dupa ce am citit zeci de postari pe diverse forumuri, majoritatea s-au plans de aceeasi problema. Screen blackouts si flickering.

Last edited by laser; 01-11-2020 at 18:11.
Old 01-11-2020, 19:44   #3494
bireescu_alin

Mentioned: 1 Post(s)

PC-ul meu

Salutare. Eu urmaresc de ceva timp un monitor de 32 inch, mai ales Dell S3220DGF, Gigabyte G32QC, Asus VG32VQ1B. Din pacate toate par a avea probleme. Acum am un Samsumg de 32 inch Full HD 60Hz si vroiam sa fac un upgrade, dar la un pret cat de cat normal, adica 1500-2000 lei. Nu vad alte optiuni din pacate. Eu am nevoie de cel putin 32 de inch ca nu vad bine de la distanta de 130 cm cam la cat stau (probleme de sanatate ma forteaza sa stau intins si il folosesc prins pe suport). Ar fi vreun alt model mai bun in gama asta de pret? Poate mi-a scapat mie ceva. Lumea se plange pana si de acel samsung G7. Nu ma intereseaza gaming competitiv, doar sa nu am flickering.
bireescu_alin is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2020, 20:51   #3495
Bugsy004
Ancient friend

Mentioned: 380 Post(s)

PC-ul meu

Vreau și eu ceva păreri despre monitorul ASUS TUF Gaming VG259QM, din review-uri pare super... 24.5 inch, Full-HD, IPS, 1ms, 280Hz... acum e 1880 la Altex.

Vreau să i-l aducă Moșu...

Mulțumesc anticipat de recomandări.
Bugsy004 is online now   Reply With Quote
Old 03-11-2020, 23:56   #3496
mike_1

Mentioned: 11 Post(s)

update de firmware nou pentru G7, rezolva problema cu flicker-ul.

https://www.samsung.com/us/support/o...itor-g7-series
mike_1 is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2020, 21:42   #3497
Bugsy004
Ancient friend

Mentioned: 380 Post(s)

PC-ul meu

Quote:
Originally Posted by Bugsy004 View Post
Vreau și eu ceva păreri despre monitorul ASUS TUF Gaming VG259QM, din review-uri pare super... 24.5 inch, Full-HD, IPS, 1ms, 280Hz... acum e 1880 la Altex.

Vreau să i-l aducă Moșu...

Mulțumesc anticipat de recomandări.
Nimeni nimic?
Nu merită monitorul? În review-uri pare a fi super monitor.
Bugsy004 is online now   Reply With Quote
Old 06-11-2020, 18:18   #3498
Bennedict

Mentioned: 83 Post(s)

PC-ul meu

@Boggy

Atat am reusit sa scot dintr-un Dell SE2416H cu spyder5. Cel mai putin 0.9DeltaE

Gamma am lasat-o as measured ca de setez 2.2 din DisplayCAL imi albeste prea tare si freaca contrastul. Brightness setat 93, contrast 75 si RGB custom sa fie cat mai accurate ca sa ajung la valoarea din ss.

Nickname anterior: Kynyo

Last edited by Bennedict; 06-11-2020 at 18:21.
Bennedict is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2020, 18:49   #3499
droopy_ro

Mentioned: 40 Post(s)

PC-ul meu

Nu e sus luminozitatea ? sau ai lumina puternica in incapere. Vad ca majoritatea setau pe la 120 cd. Eu stau in general pe la 20-30% cu ea. Doar vara cand bate soarele in camera o salt peste 40%
Old 06-11-2020, 19:17   #3500
Bennedict

Mentioned: 83 Post(s)

PC-ul meu

Nu e sus deloc. Fiind un LED, nu e cel mai luminos panel.
Am tras obloanele sa fie bezna cand am facut calibrarea, si ajustat conform cerintelor din ss. Sa fie optimizate.

Nickname anterior: Kynyo
Bennedict is offline   Reply With Quote