Si pentru ca tot am adus în discutie Metacritic în articolul dedicat
Kickstarter-ului, haideti sa luam la puricat unul din cele mai bine vazute titluri PC din ultima perioada. Metacritic(?), iar? „Stiu, stiu, scursura industriei, nici macar nu ar trebui sa-i aduc în discutie…” Fara acest site, o droaie de titluri ar trece pe lânga mine neobservate. Citesc în fiecare zi despre jocuri, dar… exista o limita, atât a mea cât si a site-urilor pe care le vizitez. Sunt multe despre care as dori sa învat, dar am prea putin timp, multe, despre care ar putea raporta, dar au prea putini oameni care sa o faca. Munca celor de la Metacritic e mai usoara, ei doar aduna date si adauga link-uri, site-ul urmând sa aranjeze si sorteze totul automat. Vrei sa arunci o privire rapida peste tabloul lansarilor din ultima perioada? Ai totul la doar doua click-uri. Vrei sa vezi ce se întâmpla doar pe PC… Acum doua saptamâni Astebreed era titlul cu cea mai mare nota mediata a categoriei. De fapt, acel 93 îl transforma în jocul cel mai bine vazut al anului. Un Shoot’em up? Un Bullet Hell? Cu roboti!? Iar mi s-au aprins luminitele. Trebuia neaparat încercat.
Am descoperit, din pacate, ca jocul nu e pentru mine. Se adreseaza celor care alearga dupa scoruri cât mai mari si au rabdarea de a relua acelasi nivel de 10-20 de ori. Eu am crescut în arcade-uri cu titluri ca R-Type si Raiden, jocuri dificile în care nu încercai decât sa supravietuiesti cât mai mult. Scorul fiind mai putin important. Si am continuat sa joc, odata cu trecerea pe console, iar mai apoi pe PC, în acelasi stil. Selectam cel mai mare nivel de dificultate, sau antepenultimul, daca „hell” însemna cu adevarat imposibil si încercam sa duc nebunia la bun sfârsit. Dupa care îl puneam deoparte. În Astebreed nu am putut alege hard pentru ca este initial blocat(!), asa ca am fost fortat sa aleg normal si l-am terminat în doua ore(?!). Am murit doar de doua ori în primele 5 capitole si de vreo 30 de ori la final, boss-ul cel mare fiind singurul care merita adus în discutie. Singurul care îti da batai de cap, care te face sa gândesti, sa înveti tipare si treceri, sa nu te calicesti, sa etc. Cei care iubesc genul cunosc toate aceste plusuri. Am repornit apoi în hard si l-am mai terminat o data. Magia disparuse însa.
<div style="line-height: 0.6em;"><a href="http://nivelul2.lab501.ro/wp-content/uploads/2014/07/Astebreed_screenshot_01.jpg" target="_blank">
<div style="line-height: 0.6em;"><a href="http://nivelul2.lab501.ro/wp-content/uploads/2014/07/Astebreed_screenshot_02.jpg" target="_blank">
Nu pot recomanda acest joc. Si e pacat, pentru ca mecanicele implementate sunt foarte interesante. De fapt, mi-am petrecut mai bine de jumatate de ora în tutorialul impecabil realizat. Robotul poate lansa proiectile atât conic, cât si focusat, pe directia înainte. Apoi, poate lua în vizor toti inamicii din apropierea lui (sau din nou, focusat, de aceasta data pe orice directie aleasa) si trimite câteva drone pentru a-i distruge. Cât timp dronele îsi fac treaba, puterea de foc se micsoreaza, asa ca trebuie sa fii foarte atent împotriva cui le folosesti si cât de multe trimiti. Lupta „corp la corp” este si ea deosebit de interesanta pentru ca loviturile de sabie sunt puternice si versatile. Avem si un combo, care te lasa, în stilul clasic, vulnerabil, odata ce l-ai dus la capat.
<div style="line-height: 0.6em;"><a href="http://nivelul2.lab501.ro/wp-content/uploads/2014/07/Astebreed_screenshot_04.jpg" target="_blank">
<div style="line-height: 0.6em;"><a href="http://nivelul2.lab501.ro/wp-content/uploads/2014/07/Astebreed_screenshot_05.jpg" target="_blank">
Am observat – vorba vine am observat, tutorialul face cât se poate de clara aceasta abilitate – ca daca dau din brate constant, jumatate din proiectilele aruncate de inamici sunt absorbite de sabie. Apoi, ca devin implacabil si indestructibil daca încep sa sar din inamic în inamic cu sabia înainte. Aceste doua abilitati, cuplate cu faptul ca nu tot ce atingi te omoara, dar si datorita scutului destul de capabil, transforma toata experienta într-o joaca de copii. Overpower-overload. Tot ce ai de facut este sa topai de colo-colo pe ecran si sa învârti sabia în jurul tau în timp ce arunci cu proiectile. Un controler este mai mult decât recomandat. De fapt, daca sunteti seriosi în privinta acestui tip de jocuri deja stiti acest lucru.
The post
Astebreed – Scurt, Simplu, Nu pentru mine appeared first on
Nivelul2.
More...
Viziteaza-ne pe Facebook
Urmareste-ne pe Twitter
Vezi ce facem pe YouTube