Iti multumesc!
Cum ai mentionat de black screen, cu ceva similar m-am confruntat in ultimele saptamani, insa nu stiu care e cauza. Desi banuiesc ca e fie placa video, fie placa de baza potrivit testelor facute.
La mine se intampla ca in anumite programe (Task manager, CPU-Z) sa apara un lag extrem, care unori conduce la inghetara completa a imaginii, in care ultima solutie este repornirea.
Aceasta este
configuratia PC-ului de acum. Ca sursa am Corsair RM550X Gold, de 550W + ventilator stock CPU + W10 64 Enterprise LTSC. Unde sursa si SSD-ul sunt noi, restul componentelor fiind luate SH.
Un alt caz este inghetara din senin a imaginii, fara un lag prealabil, care conduce imediat la producerea unui bazait asurzitor de catre boxe, la volum maxim. Unde singura solutie a fost repornirea.
Ambele cazuri apar cam o data - de doua ori pe luna. Iar de fiecare data nu este generat nici un crash dump. Insa Event Viewer arata urmatorul mesaj:
Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date: 20-Mar-23 4:21:17 PM
Event ID: 41
Task Category: (63)
Level: Critical
Keywords: (70368744177664),(2)
User: SYSTEM
Computer: DESKTOP-40OILO9
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}" />
<EventID>41</EventID>
<Version>8</Version>
<Level>1</Level>
<Task>63</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2023-03-20T14:21:17.3848538Z" />
<EventRecordID>22895</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>DESKTOP-40OILO9</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">0</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
<Data Name="BootAppStatus">0</Data>
<Data Name="Checkpoint">0</Data>
<Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
<Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
<Data Name="BugcheckInfoFromEFI">false</Data>
<Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
<Data Name="CsEntryScenarioInstanceIdV2">0</Data>
<Data Name="LongPowerButtonPressDetected">false</Data>
</EventData>
</Event>
, pentru care am gasit urmatoarea
informatie de la Microsoft. Acest eveniment pare sa fie cauzat de apasarea butonului de repornire, insa va trebui sa investighez mai in profunzime.
Acestea s-au intamplat dupa instalarea a W10 (non-UEFI - W10 64 Pro si UEFI - W10 64 Enterprise LTSC; ambele oficial Microsoft), si instalarea driverelor aferente. Deocamandata pentru W10 Enterprise s-a manifestat doar lag in Task Manager si CPU-Z + inghetarea imaginii (fara sunet asurzitor).
Ce am incercat pana acum a fost sa testez memoriile RAM timp de 36 de ore, unde nu a fost nicio problema. Apoi am testat CPU in Cinebench 23, cele 4 teste:
- test throttling single core: 10 minute
- test throttling multi core: 10 minute
- test stability single core: 30 minute
- test stability multi core: 30 minute
, unde toate rezultatele au fost putin peste cele de pe CPU-monkey pentru i5 9400 f (Cinebench 23) + temperaturi normale.
Apoi am test VRAM in OCCT pentru 30 de minute, pentru 95% din memorie, unde, la fel, nu a fost nicio problema.
Ce ar urma sa fac dupa ce fac upgrade VBIOS la GPU este sa testez in 3DMark si Furmark. Desi o sa trebuiasca sa ma mai informez pentru cat timp sa testez, incat nu as dori sa defectez cumva placa video.
De asemenea va trebui sa verific in continuare daca driverele pe care le-am instalat pentru placa de baza nu au fost cumva cele gresite, potrivit acestui
thread pe care l-am deschis nu cu mult timp in urma. La momentul de fata avand instalate driverele pentru ASUS PRIME H310M-C.
In cazul in care programele pe care doresc sa le folosesc nu sunt cele mai potrivite, ce alte programe ati putea sa-mi recomandati?